dinsdag 12 maart 2013

Art journal: let's get started...

Finally I got my hands on a moleskine journal.  Have all those ideas spinning in my head so yesterday I wanted to get right to it.
I had an idea for my first spread, knew what it would look like, knew the text I was going to write onto it...
But then it happened.  I had tried several times to transfer some little pictures and it went most of the times as I wished.  This time I would transfer a whole page of butterflies on the left page of my first journalpage...
But as I lifted my page it just went and took the most of the journal page with it!! So damn, ok , this wasn't really what I wanted  :-)
But he, I can't change it so I just have to make the best of it... So I decided to stick the page with the butterflies at the right and the more a looked at it, the more I started to like it since I like worn and torn paperprints.
I guess the first page of my art journal will get an other finish and text...




Eindelijk had ik een Moleskine journal te pakken.  Ik had al die ideeën in mijn hoofd en kon niet wachten om er aan te beginnen.  Voor de eerste pagina wist ik precies wat ik zou gaan doen, hoe het er ongeveer uit zou gaan zien, welke tekst er op zou komen...
Maar dan gebeurde het. Ik had al verschillende keren geprobeerd om een kleine prent over te zetten met de transfertechniek en meestal lukte dat goed genoeg.  Dus deze keer zou ik een ganse pagina met vlinders transferren op de linkerpagina...  Alles ging goed tot ik mijn pagina probeerde weg te halen.  Bleek dat het grootste deel van mijn artjournalpapier mee los kwam !! Ok, doeme, dat was dus niet de bedoeling :-)
Maar kijk, ik kon het niet veranderend dus verder trekken was de boodschap.
Hmm even gepiekerd want er bleef een dun ruw papiertje over...maar hoe meer ik er naar keek hoe mooier ik het begon te vinden.  Ik hou wel van ruw en textuur.  De pagina met de vlinders heb ik aan de rechterkant gekleefd, nieuwe ideeën hebben zich gevormd.
De eerste pagina in mijn art journal krijgt dus blijkbaar een totaal andere invulling en tekst...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...