dinsdag 5 mei 2015

A weddingcard...


My very first project as a member of the Kuretake Designteam is online on the blog of Kuretake ^.^
It's a step by step for making a weddingcard while cheating in "drawing" a flower.  You can find the full step by step in English on the website of KURETAKE HERE.  For my Dutch readers I'm putting the step by step here in Dutch.

 Mijn allereerste projectje voor het Kuretake Designteam staat online op het blog van Kuretake ^.^
Ik kan helemaal niet tekenen maar ik laat je in deze tutorial graag zien hoe je eigenlijk een beetje kan vals spelen door een stempel te gebruiken en het net te laten lijken alsof je het zelf getekend hebt.
De volledige engelstalige tutorial kan je vinden op de website van KURETAKE UK HIER. Maar voor al mijn nederlandse lezers zet ik het hier natuurlijk ook nog even neer.


Als eerste stap kleurde ik met mijn groene en gele stift het juiste deel van mijn bloem in, rechtstreeks op mijn stempel. Omdat ik weet dat die kleuren toch nog iets te donker zijn heb ik mijn stempel daarna één keer afgestempeld op een kladpapiertje. Daarna kleurde ik met een roze ook de bloem zelf in op de stempel. Mijn stempel is nuvolledig ingekleurd en klaar om afgedrukt te worden op mijn aquarelpapier.  Je ziet dat de afdruk héél licht is maar dat is precies wat we willen.


Met een vochtig penseel ga je nu over alle lijnen. De kleuren zullen reageren op het kleine beetje water en hierdoor kan je de kleur al een beetje in je tekening trekken. De afbeelding wordt nu al een beetje beter zichtbaar maar is nog altijd heel licht.


De volgende stap is nu het verder inkleuren van de bloem. Hiervoor bracht ik met mijn stiften een beetje van elke kleur aan op een acrylblok. Door er een stukje wit papier onder te leggen is de kleur goed zichtbaar. Met een penseel kan je nu makkelijk de kleur opnemen om je bloem in te kleuren.


Ik maak altijd graag het deel dat ik wil kleuren eerst wat vochtig met wat water. Als je dan kleur aanbrengt vloeit je kleur mooi uit.


Na het opbouwen van mijn kleur eindigde ik met deze "tekening" ;-)


Om mijn kaart verder af te werken gebruikte ik een embossingmal maar ik wou er ook een tekst op verwerken. En om te zorgen dat de kleur van mijn tekst perfect aansloot bij mijn "tekening" gebruikte ik opnieuw mijn Zig pen. Ook hier gewoon met de stift rechtstreeks op de stempel kleuren en afdrukken maar.


En dit is de volledige afgewerkte kaart...


Ik maakte hem voor een huwelijk maar hij is natuurlijk ook perfect te gebruiken voor andere gelegenheden.
Voor iedereen die niet kan tekenen zou ik zeggen...geef het een kans en probeer het eens. Het is echt leuk om te doen. En omdat de inkt van de Zig pen heel lang te corrigeren is met wat water zijn kleine foutjes makkelijk weggehaald.

Gebruikte Zig art and graphic pens:207 - 62 - 1 - 56 

1 opmerking:

  1. Wauw, een super prachtige kaart ! En bedankt voor het uitleggen van de techniek, dat is zo mooi, net echt geschilderd ! Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...